Springtouw workoutschema voor gevorderden

 

Is de beginners workout gelukt? Gefeliciteerd! Je hebt nu genoeg skills om naar de gevorderde springtouw workout te gaan! Gebruik alleen een springtouw van hoge kwaliteit, dit maakt echt verschil in je springtouw beleving. Met een goed springtouw spring je makkelijker en krijg je het touwspringen of trics makkelijker onder de knie. Een goed springtouw hoeft niet duur te zijn. Er zijn verschillende soorten springtouwen. Zo is het eenvoudig kiezen welk springtouw voor jouw geschikt is!

bronze line (beginners)

silver line (gevorderden)

gold line (meestsers)

 

4 weken trainingschema gevorderden touwtje springers

Elke week 3 springtouw workouts, 4 weken lang. Hieronder staan ze per week uitgewerkt. Heb je geen idee wat de oefeningen betekenen? Geen probleem! Voor uitleg van de oefeningen kijk je hier.

 

 

 

Belangrijke basisregels

 

Zorg voor de juiste lengte van je springtouw

Bijna alle springtouwen kun je eenvoudig in lengte verstellen. De juiste lengte voor je springtouw is heel belangrijk om lekker te kunnen springen. Bij een te kort springtouw moet je te hoog springen. Bij een te lang springtouw heb je teveel speling waardoor het draaien niet soepel gaat.

 

Zo meet je de juiste lengte van je springtouw

Ga precies in het midden op je springtouw staan en hou de handvaten omhoog, stel af zodat beide handvaten op precies dezelfde hoogte zitten. Het draaipunt (net onder de handvaten) moet op borst/ tepelhoogte zitten.

 

Belangrijke basisregel voordat je gaat springen

Nog een belangrijke basisregel voordat je begint met springen, zorg voor een correcte houding en beweging bij touwspringen.

  • Sta altijd helemaal rechtop, dus in rechte lijn
  • Hou je schouders naar achteren en beneden
  • Spring vanaf je tenen
  • Spring maar 2 tot 4 cm omhoog per sprong
  • Laat de achterkant van je voeten niet de grond raken
  • Houd je knieën bij elke sprong licht gebogen
  • Houd je ellebogen een beetje naar binnen
  • Je polsen wijzen naar buiten
  • Breng je polsen en onderarmen niet te ver naar buiten

 

Soorten oefeningen 

Van burpees, plank, crunches tot aan pushups. Allerlei oefeningen ga jij doen de komende weken. Heb je geen idee wat de oefening inhoudt? Daar hebben wij aan gedacht! Klik hier voor ons Instagram account, daar staan alle oefeningen uitgebeeld onder de workout highlight. 

 

Wil je afvallen? 

De ideale sport om gewicht te verliezen is krachttraining. Elke kilo spiermassa verhoogt namelijk je basale stofwisselingssnelheid – de hoeveelheid calorieën die je lichaam in rust verbruikt. Daarom is touwtjespringen ideaal als aanvulling op krachttraining als je het afvallen wilt versnellen.

 

 

© 2016 - 2021 SportSpringtouw.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel